2e kerstdag in Korea

26 december 2019 - Seoul, Zuid-Korea

Goedemorgen lezers. Vandaag 2e kerstdag maar vooral 2e kerstdag in Nederland. Hier in Korea vieren ze geen 2e kerstdag. Vanmorgen hadden we contact met Kor en Rolanda.  Even tekst en uitleg voor de lezers. Kor Suk hebben wij 15 jaar geleden ontmoet in onze eerste reis naar Korea. En omdat we elkaar nog als vrienden op Facebook hebben. Kwamen we erachter dat Kor en zijn vriendin Rolanda nu ook naar Korea gingen. Dus hadden we al gezegd we gaan zeker een keer afspreken. En dat is dus vandaag. Kor en Rolanda zijn richting ons hotel gekomen. Daar zijn we gaan ontbijten met elkaar.

IMG-20191226-WA0003

En dat was meteen erg gezellig. We gaan met elkaar op pad vandaag. Met de metro gaan we weer richting Gangnam. Laura wil heel graag naar een pop-up store van BTS ( Koreaanse popgroep) K . Pop noemen ze dat.  Deze winkel gaat vandaag open. Marvin kan dan zijn vriendin gaan bijstaan in de rij voor de winkel. Ze hebben dit vandaag samen lekker gedaan.

IMG-20191226-WA0009

IMG-20191226-WA0020IMG-20191226-WA0027

IMG-20191226-WA0036

Zo'n Pop-up Store is er maar tijdelijk. Daar komen zo ontzettend veel mensen op af. Dat ze dat heel goed organiseren. Ze moesten eerst een tijdticket halen. Daarmee mochten ze 16.30 terug komen. Dan in de rij die ongeveer een uur duurde en dan naar binnen.  Daar hadden ze wel de ruimte en een bepaalde tijd die ze mochten besteden. Marvin vertelde dat hij het heel bijzonder vond hoe de mensen zelf een rij maakte. Niemand dringt voor iedereen wacht echt keurig op hun beurt. Laura heeft van Marvin een trui en sokken gehad die ze graag wilden. Alvast haar verjaardags kado. Daarna zijn ze samen gaan eten.

IMG-20191226-WA0013En zijn ze terug gegaan naar het Hotel.

Wij hebben ons vermaakt met Rolanda en Kor vandaag. Eerst hebben we ook in Gangnam nog wat rond gelopen , koffie gedronken en lekker veel gekletst met elkaar. Toen zijn wij met zijn vieren met de metro weer terug gegaan naar het deel van de stad waar we in de buurt zitten bij onze hotels. Super leuke moderne wijk waar we nog naar terug gaan als Laura en Marvin erbij zijn. Dan volgen van daar de foto's.  Samen met Kor en Rolanda hebben Koreaanse barbeque gedaan.

20191226_175026Zoals je ziet op de foto had Kor kleine stukjes vlees erop gegooid. De serveerster kwam aanlopen en die ziet dat....pakt die schaal met vlees en gooit nog net niet al het vlees wat erop lag in 1 x op die barbeque. Uiteraard in het Koreaans een heel verhaal erbij. Dus ik ging in het Nederlands even zeggen wat ze volgens mij zei.....stelletjes stomme Hollanders jullie snappen er niks van. Je moet gewoon al dat vlees lekker op die barbeque gooien en vreten maar....  We hebben lol gehad in ieder geval. En lekker gegeten. Na het eten zijn Kor en Rolanda weer naar hun hotel gegaan  en wij na nog een lekkere vleesspies en een nagerecht ook terug naar ons Hotel.IMG-20191226-WA0010IMG-20191226-WA0006IMG-20191226-WA0007Daar even wat spulletjes neer gezet en ik een broek aangedaan voor de kou. Het is niet echt super koud maar rond het vriespunt toen we nog samen gingen lopen. We zijn zoals dat nog in ons geheugen lag de richting op gegaan waar we 15 jaar geleden in een Motel zaten. En hoe leuk zeer onverwacht lopen we een straatje in en Den zegt meteen hier is het. IMG-20191226-WA0041Het Sky Motel. Dus ook daar vandaan wisten we nog wel weer wat leuke straatjes te vinden. Onze lieverds berichten ons dat ze ook terug waren in het Hotel. Dus zijn wij ook terug gelopen en hebben we gezellig bij ons op de kamer naar hun belevenissen geluisterd. Nog kort even met Opa en Oma in Spanje gebeld en nu is het weer bedtijd voor ons. Het is nu 23.30 hier en we gaan lekker slapen. Morgen weer nieuwe belevenissen en het bezoek aan Mevr.  Kim van KSS. Veel leesplezier weer en tot morgen.

1. M Paalvast van wezel:
    Tot morgen lieverds xxxx
  2. Patrick:
    26 december 2019
    Ik geniet zo mee met jullie verhalen. 😘
  3. Rien:
    Weer een leuk verhaal 👍🏻😘
  4. Sue:
    26 december 2019
    Wat ontzettend leuk om te lezen! 😘
  5. Stien van batenburg:
    26 december 2019
    Weer een fantastische dag voor jullie.. en wat gaaf dat kor en rolanda. Erbij waren.. wawawa grappig met die bbque.. net f anders dan hier! Maar goed als het maar lekker was! En dat was het zo te zien! En morgen weer op naar zo n fantastische dag.. wat een mooie indrukken voor jullie allemaal.. en super leuk voor laura om dat mee te maken! Dan is 1 uur niks om voor in de rij te staan.. heel veel plezier verder lieverds.. tot het volgende verslag van jullie .. wij kijken er weer naar uit xxxxxxxx
  6. Kor:
    26 december 2019
    Het was inderdaad erg gezellig met jullie.
    Heel veel plezier en met ms Kim, en ben benieuwd wat zij te vertellen heeft.
    Till next time 👍
  7. Rolanda:
    26 december 2019
    Het was super gezellig. Leuk dat de klik er ook gelijk was. Fijne vakantie verder en super veel geluk morgen.
  8. Maurice Korving:
    Weer geboeid gelezen.
    Super fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben. 😘
  9. Gijs en Els:
    26 december 2019
    heerlijk jullie even gezien te hebben en dat het zo goed lukt slaap lekkermooie trui voor laura en een echte koreaan draagt de handtas van zijn meisje super
  10. Wopke Manuel:
    28 december 2019
    Wat een geweldige belevenis is dit reisavontuur voor jullie. Ik kan er ook zo van genieten. Veel liefs Wopke xxx