Oudjaarsdag in Korea

31 december 2019 - Seoel, Zuid-Korea

Vandaag kijken we naar de weersvoorspelling voor deze dag. En zoals we gisteravond al hadden gevoeld het is koud.

Screenshot_20191231-103022_Google

Wel heel zonnig en dat is leuk voor onze toeristische bezigheid van vandaag. We gaan naar de Lotte World Tower. Dat is met 123 verdiepingen en 555 meter hoogte 's werelds 6e hoogte gebouw.

20191231_124149

Wat een belevenis is dit weer zeg....Alleen al met de lift naar boven gaan is een soort attractie op zich. Ze staan met deze lift in het Quines Book of Records.  Je gaat 10 meter per seconde.  Je oren slaan even dicht. Dan boven gekomen is het uitzicht waanzinnig.

IMG-20191231-WA0013IMG-20191231-WA001120191231_133855

We hebben ook super mooi zonnig weer waardoor het goed helder is.

20191231_13164520191231_132428

20191231_132415

Het was echt heel erg leuk. En de winkels die hier nog bij zitten zijn echt heel luxe. We gaan daar nog lekker even wat eten.

20191231_152717

In vakantie modes dus vandaag gewoon weer een hamburger. En echt mensen dit broodje hamburger was echt verrukkelijk.  In mijn leven heb ik nog nooit zoiets gegeten. Ook de frieten die we erbij genomen hadden waren echt heel lekker.

20191231_152521

Hier vandaan gaan we richting het ziekenhuis waar Marvin echt op de wereld is gekomen. We denken en hopen het nog terug te vinden. Dus uitgezocht hoe we er met de metro moeten komen. We komen de metro uit en gaan op zoek. Maar Dennis en ik herkennen eigenlijk niets . We lopen en zoeken en zien de naam van het ziekenhuis. Maar er is zoveel veranderd in de omgeving in 15 jaar tijd. Ik vind het echt heel jammer...had op dezelfde plek voor de deur een foto willen maken. Maar we vinden het niet en het is zo vreselijk koud buiten dus maar weer snel een koffie zaakje in om op te warmen en wat lekkers te drinken.

4473620-s.jpg?1577782098

20191231_172850

We hebben er een heerlijke Pastéis de Nata bij. Eigenlijk een lekkernij die uit Portugal komt. En die je in Nederland ook gewoon bij de Lidl kan kopen. Die zijn ook echt heerlijk. Laura beseft zich ineens dat we hier in Korea nog geen één knal van wat voor vuurwerk dan ook hebben gehoord. En dat is eigenlijk heel bijzonder voor ons. In Nederland hoor je in november soms al vuurwerk. En zeker op oudjaarsdag word je gek van al het knal vuurwerk wat al afgestoken word. Het is inmiddels al weer rond 18.30 en we zoeken een tentje om iets te eten. Ik heb er geen foto's gemaakt. Maar we zijn terecht gekomen in een Chicken & Beer zaakje. Dat is meteen een tip voor lezers die ooit naar Korea willen gaan. Bestel in zo'n soort zaak niet voor ieder een apart gerecht. Dan krijg je echt veel te veel... Dit soort zaken zijn echt tof en gezellig voor als je met een groep bent. Lekker bier wil drinken en kip kluifjes erbij. De schalen die we kregen hadden we met wel 8 personen van kunnen eten zeg maar. We gaan hier vandaan terug naar het hotel. Dan gaan we pas rond 23.00 uur weer naar buiten. We gaan naar de Boshingak Bell . Daar is een traditional bell ringing ceremony.

Screenshot_20191231-215156_Chrome

Er worden zo'n 80.000 mensen verwacht. Dus geen idee of het ons gaat lukken om er in de buurt te komen.  We gaan het beleven.

20191231_23443320191231_233712

20191231_233751

Zo dan even bijkomen . Heel eerlijk ik ben blij terug te zijn op onze Hotel kamer. We hebben ook niet veel kunnen zien. In 51 jaar van mijn leven uiteraard op deze manier nog nooit oud en nieuw mee gemaakt. Geen vuurwerk nog niet 1 knal of pijltje gezien. Geen knuffels , kussen of beste wensen gezien. Daar doen ze hier allemaal niet aan. Aftellen de laatste 10 seconden voor 00.00 uur. En dan gaan ze daarna die bel pas luiden.  Maar dan gaat de menigte weer lopen en naar de metro's. Nou toen was het echt bizar. Wat ik wel eens verteld heb dat nooit iemand tegen je aan loopt of aanraakt. Dat zijn ze op dat moment even vergeten. Er is wel heel veel politie aanwezig die het uiteindelijk toch allemaal zo veilig mogelijk weg leiden. Kleinere groepen van de trappen af laten gaan. Mijn hart ging best tekeer en zei tegen Dennis dat hij samen met Marvin heel goed Laura moest beschermen. We stonden op een gegeven moment in een smal door gangetje en Den zei hier moeten we weg. Het duwen werd daar te erg. Dus in de stroom mee tot er weer wat meer ruimte was. Ook bij de metro was het nog heel erg druk. Maar alles ging goed. En we hebben het mee gemaakt. Marvin heeft een kort leuk filmpje gemaakt. Wie Marvin op Instagram heeft kan het kijken. Ik kan in deze blog geen video's plaatsen. Nou lieve lezers jullie allemaal een heel mooi uiteinde. Wees voorzichtig en geniet van elkaar. Liefs van ons. Wij gaan slapen. Op naar de laatste dagen van de vakantie. Morgenavond hebben wij een verrassing voor Marvin en Laura. Ik ga er niets over zeggen want ook zij lezen de blog. Morgen meer.....xxx Happy New Year.

1. Stien van batenburg:
    31 december 2019
    Hoi lieve schatten. Wat een belevenis weer met dat hele hoge prachtige gebouw.. zo snel ook. Mooi hoor..en jammer jo van dat ziekenhuis maar ja 15 jaar verder he! En wat ben ik nieuwsgierig gemaakt over die overheerlijke hamburger (de smaak) en die patat lijkt mij heerlijk. Alleen als je kijkt naar de foto ervan. Loopt het water mij al in de mond heerlijk... en ja die pasteis oei die zijn overheerlijk... wel vreemd zeker! Die gewoonte daar om elkaar niet te omhelsen! Maar goed het zij zo...schitterende foto's weer jo.. wat een hoogte zeg!!! Hier knalt het alweer aardig... ik en johan zitten om f voor 12 uur in de warme jacuzzi. We zullen proosten op jullie voor liefde geluk en gezondheid! En een mooi 2020! Dag lieverds.....xxxxxxxxx
  2. M. Batenburg:
    31 december 2019
    Gelukkig gezond nieuwjaar lieverds.Weer genoten van je verhaal.Wat een indrukken hebben jullie opgedaan.Xxxx
  3. Mia:
    31 december 2019
    Gelukkig nieuwjaar lieve vakantie-hangers en de aller aller beste wensen voor 2020!!
    Hartelijke nieuwjaarsgroetjes en een digitale dikke knuffel vanuit Vlaardingen (waar het nu nog 2019 is hihi)
  4. M Paalvast van wezel:
    31 december 2019
    Wat een mooie dag weer lieverds.
    Voor jullie allen een goed,liefdevol en gezond 2020.
    Nou heb je me wel nieuwsgierig gemaakt zeg,ben reuze benieuwd naar de verassing voor marvin en laura.
  5. Chantal:
    31 december 2019
    Hai lieve luitjes, nou dat is oud en nieuw zoals we dat hier nog nooit gehad hebben😅. Het knalt hier al heel de dag en bij elke knal denk ik: daar gaar een hoop geld de lucht in🤷🏻‍♀️.... ik hou er niet van. Moeten we het Nationaal Vuurwerk nog opnemen voor jullie?🤣 Ach joh, jullie mogen het vuurwerk wel missen maar maken wel een prachtige reis! Zo leuk om mee te genieten🤗Veel plezier nog en we zijn benieuwd naar de verrassing😉. Dikke💋 en alvast een heel happy New Year 🎉