We zijn vertrokken!!!

24 december 2019 - Schiphol, Nederland

Na voor mij een redelijk onrustige nacht ook vanwege mijn verkoudheid, ben ik er om 5.30 maar uit gegaan. Zoals ik huize van Haften achter wil laten is er altijd nog wel wat te doen.Dus ook lekker met de laatste dingetjes bezig geweest.  Om half negen stond Barbra voor de deur en hebben we de koffers ingeladen. Vanwege de kerstvakantie was het lekker rustig op de weg.

20191223_085901

Barbra heeft ons afgezet bij Schiphol. Online hadden we al ingecheckt dus koffers weg brengen en door de douane.  Alles liep vlot en dus tijd voor koffie van de Starbucks.

20191223_102236

Bij de gate nog even gezeten voordat we konden boarden.  Maar volgens reisplanning gaan we op tijd de lucht in. Het weer is prachtig en ik kijk naar buiten.

20191223_115318

In mijn gedachten zie ik ineens het beeld weer voor me van dat kleine mannetje wat 15 jaar geleden ook door het raampje naar buiten stond te kijken. Die beelden in mijn hoofd maken me ineens emotioneel en stiekem veeg ik mijn tranen weg. Nu voor me in de stoel bij het raampje zo'n volwassen gozer weer op weg naar zijn geboorteland. Het zijn zeker tranen van geluk. Beseffend hoe rijk we zijn met dit mooie kind. Zo leuk om te zien hoe hij nu met zijn lieve vriendin zit en geniet van het beginnende avontuur

20191223_112313

20191223_112442

Na een prima eerste vlucht landen we op Helsinki. Daar vermaken we ons een uurtje of twee. Dan op naar de gate voor de tweede vlucht die 8 uur en 15 min gaat duren.

IMG-20191224-WA0017

Mooi groot toestel met allemaal onze eigen tv/ computerscherm in de stoel voor je. Filmpje kunnen we kijken. Spelletjes doen,en met een buitencamera kijken hoe we opstijgen. Maar geloof me na een uurtje of 4 weet je al niet meer zo goed hoe je moet gaan zitten of hangen. De ruimte lijkt ineens toch best beperkt. Geen van ons kan slapen dus gewoon instellen op de laatste 4 uur. We komen er vanzelf. Van mijn lieve nicht Monique en haar partner Maurice hadden we een kaart gekregen die we in het vliegtuig pas mochten lezen.

20191223_214648

Nou daar waren de waterlanders weer. Maar heel erg bedankt lieverds. We zien het licht worden en gaan het laatste uurtje in .

20191224_004105

Ook dit was weer een prima vlucht. Op het vliegveld gaan we meteen geld wisselen. Daarna naar de bus die we snel gevonden hebben om ons naar het hotel te brengen.

20191224_100439

IMG-20191224-WA0009

Helaas moest Gim de Koreaan die ons eigenlijk op zou halen van het vliegveld zelf onverwacht naar Taiwan voor zijn werk. We hebben nu voor wat later in deze week afgesproken. Maar met de bus ging ook echt prima. Hij zette ons daadwerkelijk voor de deur van ons hotel af. We zijn wat aan de vroege kant dus we gaan meteen nog even op pad en later inchecken in het Hotel.

IMG-20191224-WA0006

Hier ook kerstbomen op straat.

IMG-20191224-WA0014

DSC03222

IMG-20191224-WA0028

En deze dan één van 10 jaar geleden en deze van vandaag. Op dezelfde plek alleen met wat verandering van omgeving. Dit is echt zo geweldig leuk om dit weer te beleven.

Om 14.00 uur lokale tijd zijn we naar het Hotel gegaan. Daar ingecheckt en besloten dat we even rust zouden nemen en dan rond 18.30 weer op pad zouden gaan. Wij zijn inmiddels zo'n 28 uur wakker.

20191224_181604

20191224_181549

IMG-20191224-WA002020191224_144735Ook de badjasjes zijn weer aanwezig

Maar we gaan nog even door....op pad voor eten en kerstavond in Korea beleven.

20191224_19161820191224_19353520191224_201952We hebben heerlijk gegeten alleen een beetje teveel besteld.Na nog wat rond gelopen te hebben gaan we terug naar ons Hotel. Daar gaan we nog bij Laura en Marvin op de kamer taart eten.20191224_215637En dan gaan we vanavond een klein beetje op tijd naar bed. Een goed nachtje slapen en morgen weer optimaal genieten van de dag. Lieve lezers bedankt voor al jullie lieve en leuke meelevende berichtjes. Dat doet ons echt goed.

1. Claudia:
    24 december 2019
    Wauw lieverds,als ik het zo lees dan snap ik jouw emoties heel goed Jootje. Geniet ervan.....uhm...dat doen jullie al 🥰 lost of kussies!
  2. Monique krol:
    24 december 2019
    Geweldig Het avontuur is begonnen waar jullie maanden naar uitgekeken hebben Heel veel plezier samen
  3. Michel van den Meerendonk:
    24 december 2019
    Geweldig, wij genieten mee.
  4. M Paalvast van wezel:
    24 december 2019
    Pffff jo moest nu al huilen.
    Goh wat super mooi dat jullie 4tjes dit samen doen.
    En niet alleen jullie boven met deze geweldige zoon,ook marvin boft met xulke ouders.
    Kijk uit naar het volgende vethaal.
    Love you !!!!!
  5. Truus&Ger:
    24 december 2019
    zoooo mooi dat je dit verhaal deelt!
    Heeeel veeeel geluk!!!xxx
  6. Conny:
    Super zeg!
    Leuk om te lezen.
    Heel veel plezier 😘😘😘😘
  7. Youri:
    24 december 2019
    Super leuk om te lezen Jo. Leuk geschreven. Dikke x en veel plezier!!
  8. Gijs en Els:
    24 december 2019
    heerlijk dat alles goed is verlopen nu liggen jullie lekker te slapen wij zijn nog gezellig kerstavond aan het vieren straks weer n mooie nieuwe
  9. M. Batenburg:
    24 december 2019
    Bedankt Jo dat we zo mee mogen genieten van jullie reis.We wachten weer op het volgende verhaal.GENIET GENIET GENIET
    LOVE LULLIE❤🤶🎅👼
  10. Wopke Manuel:
    25 december 2019
    Lieve Jolanda, Dennis, Marvin en Laura, het is nu 02.35 eigenlijk hoor ik al te slapen, maar wil toch even het avontuur waar jullie aan begonnen zijn nog even lezen. Fijn hoor dat ik jullie reis mag meebeleven.
    Heel veel plezier en ik kan niet wachten tot je volgende schrijven, maar nu ga ik slapen. Prettige Kerst en tot later, ❤💋🌟🎄
  11. Patrick:
    25 december 2019
    Nu al supergaaf om jullie avontuur hier vandaan mee te mogen maken. Geniet allemaal met volle teugen. ❤️
  12. Stien van batenburg:
    25 december 2019
    Geweldig lieverds heerlijk om jullie zo te zien genieten van alles.. neem het goed in je op! Een reis om weer nooit te vergeten.. en laura ook nu voor het eerst mee geweldig!! 4 mooie mensen op een onvergetelijke reis! Vier het leven met elkaar.. liefde..geluk
    .en gezondheid.. met liefde toegewenst van ons (johan en stien) xxxxxxxx
  13. Stien van batenburg:
    25 december 2019
    Mooi geniet er intens van maar je maakt ons ook emotioneel hoor veel plezier tante Stien en Johan
  14. Maurice Korving:
    26 december 2019
    Je lijkt je nicht wel....ouwe jankerd.
    😪😪😘😘😪😪😘😘😪😪😘😘
    Maar wat een geweldig gevoel moeten jullie hebben.
    ENJOY en love you all. 😘😘
  15. Jacintha Manuel:
    29 december 2019
    Heel leuk jullie op deze manier te mogen volgen, op jullie avontuur!
    Heel veel plezier en fijne feestdagen.
    😗🌲liefs