Op pad met het gezin van Gim.

28 december 2019 - Seoel, Zuid-Korea

Vanmorgen zijn we wat eerder opgestaan, omdat we om 9.00 uur afgesproken hebben  met Gim.  De Koreaan die bij Spring Housing heeft gelogeerd met zijn gezin. Na het ontbijt kwam hij ons ophalen. Ook zijn vrouw en zijn zoontje zijn erbij. Het is zaterdag vandaag dus zijn zoon hoeft vandaag ook niet naar school. Gim heeft een grote auto waar wij met zijn alle inpassen. Marvin en Laura op de achterste bank en wij met zijn zoontje op de achterbank.

20191228_194803

We gaan richting de bergen dat moet erg mooi zijn. Het is wel 2 uur rijden ongeveer. Onderweg stoppen we voor koffie en even een toilet bezoekje. Marvin en Laura halen even een donnut bij Dunkin Donuts. De weg bestaat bijna uit alleen maar tunnels. Dus dat betekent alleen maar door bergen heen rijden. De langste tunnel die we door gaan is bijna 11 km lang. Dan vraagt Gim of we eerst willen lunchen. Omdat hij verwacht dat het bij de kabelbaan druk zal zijn. We gaan dus met een kabelbaan omhoog!! Maar zoals gezegd gaan we dus eerst ergens lunchen. We komen bij een restaurant en hij gaat bestellen. Zelf zouden we dat hier ook nooit kunnen doen.  Omdat hier niets in het Engels staat. We laten ons verrassen. Het enige wat ik tegen hem zeg is dat wij niet van pittig eten houden. Laura vind het wel lekker maar voor ons niet te pittig. Geen zorgen zei hij...En de tafel werd vol gezet. Het was echt heerlijk en ook heel erg gezond.

IMG-20191228-WA0058IMG-20191228-WA000320191228_124805

20191228_124812

Dit is pas echt Koreaans. Als deze lieve mensen ons vandaag niet mee genomen hadden, zouden we hier nooit zijn gekomen. En dan ook nog bij het afrekenen niet mogen betalen. Echt ongeloofelijk hoe gastvrij ze zijn en hoe ze ons verwennen. We gaan na de lunch verder richting de bergen. En we komen in een prachtig gebied. Het is heel druk want zoals ik al zei....het is zaterdag dus hebben veel mensen vrij. En gaan ze leuke uitstapjes maken.

IMG-20191228-WA0047

We gaan richting de kabelbaan en wij kopen de kaartjes. Gelukkig laten ze dat wel toe. We moeten nog een uurtje wachten voordat we aan de beurt zijn om naar boven te gaan.

IMG-20191228-WA0090

Wanneer we boven komen gaan we nog een heel stuk met trappetjes en over stenen en rotsen verder naar boven lopen. Best nog een klimmetje.  Hijgend komen we boven, gelukkig Gim ook hijgend. Maar dat is zeker de moeite waard. Wat een prachtig uitzicht.

IMG-20191228-WA0071IMG-20191228-WA0004IMG-20191228-WA0082

IMG-20191228-WA0076

En dan Marvin " On top of the World "

IMG-20191228-WA0036

We gaan weer naar beneden en in de kabelbaan zie ik een hele grote Buddha . En Gim stelt meteen voor om daar nog naartoe te lopen.

IMG-20191228-WA0067

IMG-20191228-WA0033

Daar achter ligt ook nog een mooie tempel waar ze Buddha aanbidden. Ook daar lopen we nog naartoe.

20191228_164806

Deze beelden staan altijd bij de ingang van het terrein waar de tempels staan. Moeten wachters voorstellen. Heel mooi beschilderd.

IMG-20191228-WA0013IMG-20191228-WA0015

IMG-20191228-WA0014

En deze laatste foto is van binnen in de tempel waar mensen ook echt bij Buddha zitten te bidden. Of eigenlijk meer aanbidden. Ik heb nog zoveel meer prachtige foto's.  Maar kan niet alles hierin zetten. Als ik weer thuis ben ga ik een heel mooi digitaal fotoboek maken van al deze mooie belevenissen. Rond 17.00 uur ongeveer gingen we op de terugweg richting Seoul. Dat is best een behoorlijk stukje rijden. Marvin , Laura en ook ik vallen in slaap. Ook het zoontje van Gim slaapt zodra we in de auto stappen. Hij heeft ons gevraagd of we Koreaanse barbeque willen. En daar zeggen wij geen Nee tegen. Dus nemen ze ons mee naar echt een leuke zaak waar we kunnen eten. Onbeperkt in alles vlees , groente , limonade.

20191228_200458

20191228_200907

Ik had een heel leuk filmpje gemaakt maar helaas lukt het niet om het in de reis blog te krijgen. Jammer maar moeten jullie het doen met deze foto's

IMG-20191228-WA0060

Na het eten hebben ze ons terug gebracht naar het Hotel. En ons meteen aangeboden ons morgen nog een keer mee op stap te nemen. We vinden het alle vier leuk dus morgen dag 2 met Gim en zijn gezin. Het blijft voor mij ongeloofelijk dat je 1 x iemand in Nederland ontmoet die zoveel met je complete gezin gaat ondernemen. En zo lief zijn.... waar heb ik dit moois aan verdiend. Geen idee maar geloof me ik geniet er elke seconde van. Het is weer bedtijd voor ons. Heel moe maar zeer voldaan van deze bijzondere dag zeg ik weltrusten lezers en tot morgen.

1. M Paalvast van wezel:
    28 december 2019
    Waar je dit aan hebt verdient,goh jo zoals je zegt een keer iemand ontmoet en die dan zo veel onderneemt met jullie.
    Heeeeel lang geleden heb ik ook twee mensen ontmoet,die gelijk in mijn hart zaten,en die heel veel voor mij betekenen.
    Wil je weten hoe ze heten hmmm jolanda en dennis van haften xxxxx
  2. Jolanda van Haften:
    Dankjewel lieverd ☺️
  3. Rolanda:
    Wauw!!!
  4. Stien van batenburg:
    28 december 2019
    Weer zo n prachtig reisverslag! ! Prachtig jo..en zeer zeker de moeite waard.. wat een ervaring! Mooie foto's prachtige boeda ook! En wat lief van deze fam. Om jullie deze mooie plek te laten zien... het eten ziet er zeer goed en kleurrijk uit jo.. wat een mooie ervaring weer... dankjulliewel voir deze weer een mooie ervaring om mee te mogen beleven.... dikke kus voor jullie allemaal....xxxxxxxxx😚😙😚😙.
  5. Claudia:
    28 december 2019
    Wat onwijs leuk weer allemaal.
    Maar Jootje...vraag jij je serieus af waar je dit aan hebt verdiend? Nou ik kan je zeggen als vriendinnetje zijnde: omdat je een enorme schat bent en altijd voor iedereen klaarstaat! Buiten dat heb je ook een schat van een man en een lieve unieke zoon die dit ook zeker verdienen.
    Lieverd geniet ervan dat het nu eens een " wat you give is what you get "situatie is . Ik ben zo blij voor jullie! Ik geniet , soms ook met tranen, van jouw reisblog. Love you kanjer! Xxx
  6. Jolanda van Haften:
    Thanks lieffie. Love you too. Xxx
  7. Maurice Korving:
    28 december 2019
    Dit is te mooi om waar te zijn. Zo gaaf om naar plekken te gaan waar je nooit zou komen.
    Verdiend......geniet.😘😘
  8. M. Batenburg:
    29 december 2019
    Waarom zullen lullie dit nou verdiend hebben😘Wat je geeft krijg je terug.Vroeg of laat.Weer genoten van je verslag en wat zie ik allemaal voor moois voorbij komen.Ik zie aan je dat je geniet.De tranen zullen ook wel rijkelijk vloeien...maar geef niks.Mijn ogen worden ook constant nat bij het lezen van je mooie verhaal.Ik leef zo mee en voel haast de sfeer bij jullie.Wat zal Marvin trots zijn op zijn geboorteland en trots op zijn ouders die hem dit allemaal gunnen.Dus waar heb je dit nou aan verdiend? Gekke lieve Jootje....😘❤
  9. Titia en Anne:
    29 december 2019
    Alle reisverhalen gelezen....wat een avontuur. Prachtig land mooi gezin en veel liefde.....daarom ❤😗