De reis naar Korea in 2010

2 oktober 2019 - Barendrecht, Nederland

In 2005 belde ik vanuit Korea met mijn ouders en zei toen al , dit moeten jullie zien, ruiken, proeven. Het is zo bijzonder om hier in het geboorteland van jullie kleinzoon te zijn. En zo kwam het dat we in mei 2010 met Opa en oma erbij , voor de tweede keer afreizen naar Zuid Korea.

DSC04189

Ook deze keer een georganiseerde groepsreis alleen nu in de luxe vorm. Zeer luxe hotels en rond reizen naar verschillende steden en naar Jeju eiland.  Dit keer beseft Marvin uiteraard meer dat hij naar zijn geboorteland gaat.

DSC03813

Mijn ouders zijn zo ontzettend blij dat ook zij het geboorteland van Marvin met eigen ogen kunnen zien en beleven. Ook in 2010 brengen we een bezoek aan het kindertehuis.

DSC03233

En hebben we weer een ontmoeting met Mevrouw Kim de directrice van het kindertehuis.  We krijgen cadeautjes van haar en ook wij hebben voor Mevrouw Kim wat typisch Hollandse dingen meegenomen.

DSC03833

Marvin ervaart alles weer naar ons idee....als een gave vakantie met gezellig opa en oma erbij.  Heeft geen vragen over zijn biologische ouders. Terwijl wij daar wel zolang als hij bij ons is heel open over praten. Vooral ik als adoptie moeder zou het zo fijn vinden als Marvin zijn biologische moeder zou weten dat het goed gaat met hem. Maar dat is toekomst op dat moment.

DSC04176

Marvin is bijna 11 jaar oud en wij spreken met hem af dat het vanaf nu aan hem is om te bepalen wanneer we weer naar Korea zullen gaan. Hij gaat de pubertijd in en zal zelf gaan ontdekken hoe zijn gevoelens over zijn afkomst een rol gaan spelen. Hij weet al wel dat hij er met ons als adoptieouders open over kan praten. En dat doet hij ook gelukkig.

DSC03572

We kijken terug op een prachtige reis. En zijn heel blij dat we dit met elkaar hebben mogen beleven.

Zoals gezegd ging Marvin de pubertijd in. En ook nu kunnen wij weer zeggen dat hij dit geweldig heeft gedaan. Als ouders kun je geen betere puber wensen. Alles gaat goed doorloopt zijn basisschool en voortgezet zonder problemen. En kan na het halen van zijn mavo diploma naar zijn geliefde Cios sportopleiding. Hij ontwikkelt een zeer grote passie voor bodybuilding.

_DSC9821-2_resized

En daar hoort een zeer gezonde levensstijl bij. Soms krijg ik ineens de vraag van Marvin aan mij...van wie zou ik dat hebben? Dus de nieuwsgierigheid naar zijn biologische familie is een feit. Steeds meer vragen en op zoek naar herkenning is wat hem zo af en toe bezig houd. Dus in het volgende verhaal hoe zijn zoektocht naar zijn roots is begonnen.

1. M. Batenburg:
    Dat heb je van mij Marvin van Haften🤣🤣🤣
  2. Gijs en Els:
    2 oktober 2019
    Blijft n geweldige herinnering om zijn geboorteland te bezoeken kinder tehuis te bezoeken en te zien hoe de kindjes daar liggen heeft ons diep ontroerd heerlijk dat Marvin nu samen met Laura zijn geboorteland weer gaat bezoeken en heerlijk dat we jullie nu op deze manier kunnen volgen
  3. Tony schippers:
    Geweldig om dit.te lezen
  4. Stien van batenburg:
    2 oktober 2019
    Heel bijzonder om dit mee te mogen beleven in jullie o zo bijzonder verhaal.. een prachtig verhaal.. over het leven van jullie als ouders van marvin een heel lief en bijzondere knul Marvin.. op zoek naar zn roots.. voor hem heel bijzonder.. maar zeker ook voor jullie.. en niet te vergeten zn Opa. Gijs.. en Oma Els.. 2 liefdevolle mensen die ontzettend van hun kleinzoon houden en genieten.. ik zn tante Stien. Zie het nog zo voor me. MARVIN als 10mnd oude baby.. wat een feest om Marvin te mogen begroeten op schiphol. Gelijk zat hij in ons hart.. nu alweer 19 jaar! En top gozer.. kan niet anders zeggen.. zit en blijft in ons hart (voor altijd) ga zo door Marvin met je leven! Het is al mooi.. en ik denk dat het nig mooier zal worden. Blijf zials je bent.. met een stel fantastische ouders..blijf je zeker volgen.. prachtig ! Liefs van je tante stien..en johan!! Xxxx
  5. Monique krol:
    3 oktober 2019
    Geweldig hoor om dit te mogen lezen, dat je het met ons allemaal deeld
    Ik hoop, voor jullie,maar helemaal voor Marvin natuurlijk, dat hij de antwoorden gaat vinden waar hij naar zoekt
  6. M Paalvast van wezel:
    3 oktober 2019
    Heerlijk hé,tuurlijk is hij nieuwsgierig dat mag ook.
    Maar goed dat hij zulke mooie,lieve,open minded adoptie ouders heeft.
    Het is een prachtig persoon met het hart op de juiste plek,goh van wie zou hij dat nou hebben??????
  7. Patrice:
    3 oktober 2019
    Was een geweldige reis en lieve vrienden (familie) voor t leven aan overgehouden X
  8. Brigitte Schippers:
    6 oktober 2019
    Net even op m'n gemak zitten lezen.
    Wat mooi en ontroerend.
    Wat een warme familie zijn jullie.😘